Peugeot je najveći francuski proizvođač automobila, dio kompanije PSA Peugeot Citroën sa sjedištem u Parizu. Nalazi se na drugom mjestu na listi evropskih proizvođača automobila, poslije Volkswagena. Proizvodnja je počela još u 19. stoljeću i to sa proizvodnjom bicikala.
Armand Peugeot, Francuski vizionar motornih vozila
U 1889, vizionar Armand Peugeot predstavlja prvi motorno vozilo s imenom Peugeot: Serpollet-Peugeot, vozilo na parni pogon s tri kotača proizveden u suradnji s Leonom Serpolletom. U 1890, Armand Peugeot napušta paru u korist benzina i proizvodi prvi četverokotačni Peugeot na benzinski pogon, Type 2 pogonjen Daimlerovim.
Strateška industrijska partnerstva koja je Armand Peugeot razvio sa Serpolletom, Daimlerom i Michelinom osigurala su da se Peugeot razvija u skladu sa svim tehnološkim inovacijama tog vremena.
Formiranje ključnih industrijskih partnerstva Peugeotova je strategija koja je nastavio kroz stoljeća kako bi postao je jedan od glavnih igrača u svjetskoj automobilskoj industriji posljednjih deset godina. Partnerstvo s Fordom i BMWom su dopustili da razviju nove motore visoke snage i niske emisije CO2, kao što su HDi FAP dizeli te THP i VTI benzinski motori. Danas Peugeot provodi svoje osvajanje novih automobilskih tržišta diljem svijeta potpisivanjem partnerstva s kineskim proizvođačima Dongfeng Changan. Pri tome, Peugeot ostaje vjeran Armand Peugeot duhu osvajanja i suradnje.
Peugeot 201 i doba masovne proizvodnje motornih vozila
U 1929, Peugeot je predstavio model 6 CV, poznatiji kao 201, prvi automobil koji je koristio novi sustav numeriranja s tri znamenke i nulom u sredini koja se danas koristi za sva Peugeot vozila. Masovno proizvedena na lokaciji Sochaux-Montbéliard, 201 označava Peugeotov razvoj od malih razmjera poslovanja ka masovnoj proizvodnji. Ogroman uspjeh Peugeota 201 djelovao kao katalizator za stvaranje prvog niza novih Peugeot vozila, poput modela 301 lansiranog u 1932., 401 i 601 u 1934. Prije Drugog svjetskog rata, 401, 301 i 201 će biti zamijenjeni modelima 402 u 1935., 302 1936. i 202 u 1938.
Tri temelja Peugeota danas – sustav numeriranja s nulom u sredini, razvoj sveobuhvatnog niza vozila i brzom sukcesijom novih modela da se zadovolje visoka očekivanja kupaca – sve su naslijedstvo iz doba samih početaka marke u tridesetim godinama 20og stoljeća.
Godine 2012, niz novih Peugeot vozila sastoji se od potomaka 201 u obliku Peugeota 206 + i Peugeota 208. Peugeot 208 će se završiti generaciju 8 uz 308, 308 SW, 308 CC, 508 i 508 SW.
S modelom 1007, Peugeot je odlučio udvostručiti srednji nulu i tako identificirati nove modele kao što su Peugeot 4007 i SUV-Crossover Peugeot 3008 te Peugeot 5008 Monospace. Bez obzira na jednu ili dvije nule, Peugeot niz se nastavlja s inovacijama u 2012. s predstavljanjem dva hibridna vozila: 508 RXH i HYbrid4 3008.
Lansiranje prvog Peugeot skutera S55
Još od lansiranja prvog Peugeot bicikla 1882., “Grand Bi” s dva nejednaka kotača, Peugeot je proizveo mnoge tipove bicikala: tandeme, trokolice, trkaće bicikle, motocikle, mopede i skutere.
Peugeot skuteri, glavni igrač u europskoj urbanoj mobilnosti poslijednjih 113 godina, ima čast biti najstariji proizvođač motornih vozila na dva kotača u svijetu.
Avantura na dva kotača počinje u tvornici Beaulieu u mjestu Franche Comte, koja je od 1898 proizvela nekoliko vrlo uspješnih motocikala. U 1953., tvrtka je predstavila prvi Peugeot skuter, S55. Također prisutni u moped tržištu, Peugeot je 1974. napravio rekord prodajom 550.000 mopeda, uključujući Peugeot 103 koji je 2011. proslavio svoju 40. obljetnicu. Peugeot je ostavio svoj trag u svijetu motornih vozila na dva kotača, i dalje traži inovativne načine kako poboljšati svoj asortiman, kao i 1982. s lansiranjem 80cc SC / SX, prvog skutera s plastičnom karoserijom, 1995. Scoot’Elec, jedan od prvih električnih skutera, 2002. Elystar, prvi skuter opremljen s ABS kočnicama, te 2006. sa serijom skutera zapremine 125 do 500cc , Satelis i Géopolis.
U 2010, Peugeot motocikli postaju Peugeot skuteri i počinju prodaju u Kini. U 2011, Peugeot je još jednom revolucionirao urbanu mobilnost s lansiranjem e- Vivacity, nove generacije, potpuno električnih skutera. Također, predstavljen je i skuter na tri kotača Metropolis Project 400i. Ova dva modela upotpunit će već bogatu gamu od 20 različitih modela u rasponu od 50 do 500cc.
Od 404 Cabrioleta do RCZ: elegancija u Peugeot stilu
Peugeot je prvi proizvođač koji je započeo masovnu proizvodnju Coupé-Cabrioleta. Godine 1934., Peugeot 401 i 601 Eclipse se prodaju s pomičnim metalnim krovom, plod mašte stilista Georgesa Paulina. Peugeot Coupé-Cabriolet tradicija nastavila se i nakon rata s 203 kabriolet predstavljenom na Salonu automobila u Parizu 1951., a 404 Coupe i kabriolet dolaze na tržište u 1962. Kreiran od strane Pininfarine, 404 Cabriolet se smatra jednim od najljepših francuskih automobila 60-ih godina, i dalje ostaje omiljen sakupljačima i danas.
U 2011, Peugeot je i dalje uspješan u segmentu kupea. Uz 207 CC, 308 CC, tu je i Peugeot RCZ, lansiran u proljeće 2010. Od svog predstavljanja, više od 30.000 RCZ sportskih kupea prodano je diljem Europe.
Peugeot osvojio deseti Tour de France
Godine 1977., Peugeot jeosvojio svoj deseti i posljednji Tour de France s Bernardom Thévenetom. Ovaj rekordan broj pobjeda, potvrđuje Peugeotovo mjesto u biciklizmu. Peugeot je počeo pridonositi toj legendi davno prije, u 1886, kada je Armand Peugeot započeo s masovnom proizvodnjom bicikla Grand “Bi”. Godine 1904., Peugeot osvaja svoj prvi Tour de France s Louisom Trousselierom i nastavlja dalje u legendu.
Predstavljen u rujnu 2011. gama bicikala LEGENDA oživljava i modernizira legendarne modele koji su pobijedili na Tour de Franceu.
Peugeot bicikli samo oslanjanjem na prošlost biciklizma mogu dobiti bolji pogled na budućnost. Peugeot nastavlja svoju potragu za inovacijama i sa stvaranjem novih modernih i urbanih bicikala, posebno nove serije ALLURE i RS.
Bicikl je danas u središtu Peugeotove predanosti očuvanju okoliša, s predstavljanjem bicikala sa elektromotorom, E-bike. S gamom Design Lab, inovativnom serijom proizvedenom u ograničenoj količini Peugeot dokazuje da je moguće proizvesti moderan bicikl oslanjajući se na bogatstvo povijesti.
Peugeot 205: magični broj
Godine 1983. Peugeot predstavlja model 205, te 1984. mitski 205 GTI. 205 Turbo 16 osvojio je Marci Peugeot dva naslova svjetskih prvenstva u reliju 1985. i 1986. Preko 5 milijuna Peugeot 205 su proizvedene prije nego što je 1988. zamijenjen modelom 206, koji će razbiti taj rekord s više od 6,5 milijuna proiyvedenih primjeraka.
Komercijalni uspjeh Peugeota 205 i 206 dopustio je Marci da razvije međunarodnu strategiju svojih industrijskih aktivnosti. Godine 1998, Peugeot je potpisao sporazum za izgradnju tvornice u Porto Realu, koja će proizvesti svoj prvi 206 u prosincu 2010. Peugeot 207, koji je predstavljan u 2006., postati će najprodavaniji automobil u Europi u 2007.
Peugeotova priča o uspjehu serije 2 nastavlja se i u 2012. sa lansiranjem novog Peugeota 208. Istodobno ostajući vjeran tradiciji slavne generacije (205, 206, 207), 208 označava obnovu Peugeotove game malih automobila. Novi 208 simbolizira regeneraciju: Novo lice s ‘plutajućom’ maskom, s optimiziranom pozicijom vozača i dodatkom modernog ekrana osjetljivog na dodir, smanjene emisije CO2 (87 g / km emisije CO2 za diesel motore i 99 g / km za benzinski motor). 208 ima sve što treba za postati, poput svoje glasovite starije braće, magični broj.
Peugeot ulazi u borbu za zaštitu okoliša
Godine 1999, Peugeot 607 se prodaje s HDi motorom opremljenim filtrom čestica (FAP). Prvi na svijetu, FAP je uređaj za automatsko uklanjanje čestica koji uklanja 99,9% čestica čađe u ispuhu dizelskih motora. FAP je od tada postupno predstavljen na velikom broju Peugeot HDi motora. On nadopunjuje prednosti HDi tehnologije kako bi se bolje zaštio okoliš.
Iste godine, Peugeot je lansirao “Carbon” Sink projekat u Brazilu, u suradnji s ONF (Francuska nacionalna uprava šuma) i francusko-brazilske NVO. Cilj ovog rada je da se bori protiv efekta staklenika. Deset godina poslije, projekt je veliki uspjeh sa 2 milijuna zasađenih stabala i neto apsorbiranih 111,000 tona CO2.
Danas, Peugeot nastavlja s inovacijama kako bi se smajnile emisije CO2. U 2011, Peugeot je lansirao svoju e-HDI mikro-hibridnu tehnologiju** opremljenu novom generacijom Stop & Start sustava*. U početku predstavljena u Peugeotu 508, i ostali modeli uskoro koriste ovu novu tehnologiju: 308, kao i 3008 i 5008. Do 2012, 30% Peugeot HDi modela će sadržavati e-HDI mikro-hibridnu tehnologiju. Peugeot je postavio ambiciozan cilj dosegnuvši milijun e-HDi vozila u prometu do 2013.
* Stop & Start: sustav za automatsko zaustavljanje i ponovno pokretanje motora.
** E-HDi tehnologija omogućuje smanjenje potrošnje goriva za 15 posto u usporedbi s konvencionalnim vozilima, a osigurava 40% brže pokretanje vozila u odnosu na konvencionalna rješenja.
Povijesna dvostruka pobjeda Peugeota na utrci “24 Heures du Mans”
U 2009, Peugeot Sport je ostvario povijesnu dvostruku pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa s 908 HDi FAP. Ovaj trijumf bio je svojevrsna nagrada za Peugeotovu dugogodišnju strast za automobilističkim utrkama, reliju i utrkama izdržljivosti.
U 1985 i 1986, Peugeot je postao svjetski prvak u reliju s 205 Turbo 16. Peugeot je uzeo naslov na utrci Pariz-Dakar 1987. i 1988. s 205 T16, pa opet 1989. i 1990. s 405 T16.
U studenom 2011, Peugeot je zabilježio još jednu pobjedu u 908 HDi FAP na ILMC Endurance prvenstvu u Zhuhai, Kina. Peugeot nastavlja pisati najljepše stranice Motorsport povijesti, a svojim kupcima daje priliku iskoristiti inovacije koriste u svojim trkaćim automobilima ugrađujući ih u svojoj ponudi vozila.
Peugeot je također prisutan u svijetu nogometa, golfu, tenisu i ragbiju. Osnivač 1928. i jedini dioničar FC Sochaux-Montbéliard, Peugeot je osvojio dvije titule prvaka francuske u 1935. i 1938., a pobijedio je na Coupe de France 1937., te u 2007.
Godine 1989, Peugeot je postao službeni partner i službeno vozilo turnira French Open Roland Garros, te je u tu čast proizveo posebnu seriju vozila pod istim imenom: od modela 205 pa sve do trenutnih 207 CC i 308 CC.
200 godina Marke Peugeot
U 2010, u povodu dvjestogodišnjice Marke Peugeot, simbol lava ponovno se mijenja. Peugeot dizajneri su stvorili jednostavniji i dinamičniji logotip s novim stavom i novim osjećaj pokreta. Novi lav savršeno odgovara novom potpisu Marke: “Motion and emotion”. Za svoju 200. obljetnicu, Peugeot je predstavio svoju budućnost: na Ženevskon auto salonu 2010., marka predstavlja potpuno električni EX1 koncept, koji je oborio nekoliko svjetskih rekorda za ubrzanje iz mirovanja.
Za svojih 200 godina, Peugeot je predstavio RCZ kupe, te potpuno novi, potpuno električni, gradski automobil iOn. Nadalje, Peugeot jača svoju međunarodnu prisutnost sa lansiranjem 408 u Kini i Latinskoj Americi, te modela Hoggar u Brazilu.
Ne samo da Peugeot širi svoj asortiman vozila, Marka također proširuje svoju paletu usluga. Pokrenut u 2010, Mu By Peugeot pruža mogućnost najma automobila, skutera, bicikla i opreme, u europskim glavnim gradovima.
Sa 200 godina povijesti i inovacija pod svojim pojasom, Peugeot vodi automobilsku industriju u budućnost suočavajući se sa novim izazovima koje predstavljaju očuvanje okoliša i mobilnost. Nakon predstavljanja nove limuzine 508 na salonu 2011., Peugeot je novim izazovima izašao u susret s izdavanjem modela 208, 3008 HYbrid4, 508 RXH i 4008.
Izvor: http://www.peugeot.hr/history/