Povijest marke CITROËN

Traction Avant, 2CV, DS, SM, Picasso, DS marka, oglasi, sportski uspjesi… CITROËN od 1919. nosi kreativnost i tehnologiju u svojim genima

1910

Siječanj 1919

André Citroën

André Citroën

Kreativnost, tehnologija i hrabrost. André Citroën 1919. je godine pošao u pustolovinu s Markom koja nosi njegovo ime…

04 Studeni 1919

Oglas za Citroën Type A

Oglas za Citroën Type A

Type A, prvi automobil marke CITROËN, najavljen je originalnim oglasom

07 Srpanj 1919

Citroën Type A

Citroën Type A

Type A, automobil pokretan četverocilindarskim motorom obujma 1323 cm3 i najveće brzine 65 km/h sad je u prodaji.

1920

1920

1920. prodano 10 000 automobila CITROËN

1920. prodano 10 000 automobila CITROËN

U samo godinu dana na tržištu, CITROËN je prodao 10 000 vozila.

20 Veljača 1921

Emajlirani znakovi CITROËN

Emajlirani znakovi CITROËN

Uvijek korak ispred. CITROËN predstavlja 20. veljače 1921. niz emajliranih prometnih znakova osmišljenih kako bi pomogli vozačima u snalaženju na francuskim prometnicama.

07 Prosinac 1921

Citroën B2

Citroën B2

CITROËN predstavlja drugi model u svojoj gami: B2, snažniju i napredniju inačicu Type A.

10 Siječanj 1922

Citroën 5HP na Pariškom salonu automobila

Citroën 5HP na Pariškom salonu automobila

Pariški salon automobila: svjetska premijera Citroën 5HP, novog kompaktnog vozila temeljenog na Type A.

10 Prosinac 1922

Ime CITROËN na nebu

Ime CITROËN na nebu

Hrabrost. I kreativnost… Prvi put, povodom otvaranja sedmog Pariškog salona automobila, avion je na nebu ispisao naziv Marke. To je Pariz. To je CITROËN!

17 Prosinac 1922

CITROËN u Sahari

CITROËN u Sahari

Kako bi promovirao svoje polugusjeničare predstavljene 1922., André Citroën odlučio je organizirati ekspediciju Saharom. Georges-Marie Haardt i Louis Audouin-Dubreuil od 17. prosinca 1922. do 7. ožujka 1923. prešli su put od Touggourta do Timbuktua i natrag do Touggourta.

1923

Oglas za igračke CITROËN

Oglas za igračke CITROËN

André CITROËN počinje proizvoditi igračke automobila, minijaturne replike „tatinog auta”. Prvi model bio je Torpedo B2 10HP. U prvih deset godina prodano je više od 30 000 primjeraka.

1924

Godišnja proizvodnja vozila CITROËN dosegnula 50 000 primjeraka

Godišnja proizvodnja vozila CITROËN dosegnula 50 000 primjeraka

1924. CITROËN je ostvario godišnju proizvodnju od 50 000 automobila.

10 Siječanj 1924

Citroën B10 na Pariškom salonu automobila

Citroën B10 na Pariškom salonu automobila

CITROËN predstavlja B10, prvi automobil s posve čeličnom karoserijom, koja je zamijenila karoseriju izrađenu od kombinacije drva i čelika.

28 Listopad 1924

Crna ekspedicija u Africi

Crna ekspedicija u Africi

Nakon uspješnog prelaska Sahare dvije godine prije, CITROËN organizira crnu ekspediciju, Croisière Noire, koja je od 28. listopada 1924. do 26. lipnja 1925. proputovala afrički kontinent od Colomb-Béchara na sjeveru do Capetowna na jugu.

07 Travanj 1925

CITROËN osvijetlio Eiffelov toranj

CITROËN osvijetlio Eiffelov toranj

Između 1925. i 1934., CITROËN je na Eiffelovu tornju istaknuo spektakularnu reklamu ispisavši svoje ime osvijetljenim slovima visokim 30 metara (250 0000 žarulja i 600 km žica). Charles Lindbergh koristio je znak kao orijentir za slijetanje pošto je preletio Atlantik.

1925

Prvi katalog za popravke CITROËN

Prvi katalog za popravke CITROËN

CITROËN objavljuje svoj prvi rječnik za popravke s katalogom rezervnih dijelova za koncesionare.

1926

Službene statistike o broju automobila po glavi stanovnika

Službene statistike o broju automobila po glavi stanovnika

1926. CITROËN čini gotovo trećinu vozila na francuskim cestama.

28 Rujan 1926

Citroën B14 na Pariškom salonu automobila

Citroën B14 na Pariškom salonu automobila

CITROËN predstavlja B14, luksuzno opremljen serijski automobil. Bio je to jedan od najpopularnijih modela u međuratnom razdoblju. Marka je također predstavila B15, prvo francusko gospodarsko vozilo sa zatvorenom kabinom.

1926

31 000 djelatnika i 400 proizvedenih automobila na dan

31 000 djelatnika i 400 proizvedenih automobila na dan

Tvrtka CITROËN sad upošljava 31 000 radnika. Proizvodnja postavlja europski rekord: 400 vozila na dan.

21 Svibanj 1927

Charles Lindbergh u posjetu tvornici CITROËN

Charles Lindbergh u posjetu tvornici CITROËN

Charles Lindbergh, prvi čovjek koji je preletio Atlantik, posjetio je tvornicu CITROËN.

10 Siječanj 1928

Citroën C4 i C6 na Pariškom salonu

Citroën C4 i C6 na Pariškom salonu

CITROËN na Pariškom salonu automobila predstavlja dva nova modela, C4 i C6.

1929

Predstavljanje CITROËN C6 1

Predstavljanje CITROËN C6 1

CITROËN lansira C6 1, prvi francuski brzi kamion. Nosivost: 1800 kg, 6-cilindarski motor snage 42 KS. Posve čelična zatvorena kabina.

16 Ožujak 1929

Garaža CITROËN Marbeuf

Garaža CITROËN Marbeuf

CITROËN otvara vrata znamenite garaže Marbeuf, arhitektonskog remek-djela koje je utrlo put drugim prepoznatljivim lokacijama Marke.

10 Siječanj 1929

Otvorena vrata tvornice CITROËN  na Quai de Javelu u Parizu

Otvorena vrata tvornice CITROËN na Quai de Javelu u Parizu

André CITROËN ponovno pokazuje svoj pionirski duh i tijekom Pariškog salona automobila publici otvara vrata tvornice Quai de Javel.

1930

1930

Oglas za novi Citroën C4F

Oglas za novi Citroën C4F

Prilagodljiv. Praktičan. Na tržište je stigao C4, opremljen  stražnjim sjedalima koja se mogu izvaditi i dvodijelnim poklopcem prtljažnika. Obiteljska inačica C4 skraćena je za 7 cm i opremljena novim rasplinjačem, mjenjačem i spojkom pa je tako postala „C4 F”.

04 Travanj 1931

Žuta ekspedicija u Aziji

Žuta ekspedicija u Aziji

Pet godina nakon crne ekspedicije, Croisière Noire, CITROËN organizira žutu ekspediciju, Croisière Jaune. Marka ne prihvaća granice pa se ovog puta sprema preći Aziju od Bejruta do Pekinga.

Siječanj 1931

CITROËN osmislio nosače motora

CITROËN osmislio nosače motora

André CITROËN vraća se iz SAD-a s mnogo novih ideja, uključujući nosače motora. To je koncept kojim je još jednom pridonio modernizaciji automobila. Tim inovativnim sustavom između motora i šasije smješteni su gumeni nosači koji smanjuju vibracije motora.

Siječanj 1932

Citroën, motor na nosačima

Citroën, motor na nosačima

C4 G i C6 G dobivaju gumene nosače motora i nazivu dodaju MFP (skraćeno od Moteur Floating Power). CITROËN ponovno ostavlja europsku konkurenciju za sobom. Sva vozila CITROËN sad su bez iznimke opremljena nosačima motora.

Siječanj 1932

Citroën Rosalie

Citroën Rosalie

CITROËN predstavlja seriju „Rosalie”. Na Pariškom salonu automobila predstavljeni su modeli 8CV, 10CV i 15CV. Prva dva nasljednici su C4, a treći je sa svojim šesterocilindarskim motorom prirodni nasljednik C6.
Od 1931., nakon niza rekorda koje su ta tri automobila postavila na stazi Linas-Montlhéryju, sva su tri modela ubrzo ponijela naziv Rosalie.

22 Srpanj 1933

Citroën Rosalie 8CV

Citroën Rosalie 8CV

Staza Montlhéry. 300 000 km. 134 dana. Prosječna brzina 93 km/h. To je novi svjetski rekord koji je postavila „Petite Rosalie” (8CV).

18 Travanj 1934

Citroën 7A

Citroën 7A

Inovacija. Sigurnost. Udobnost. Štedljivost. CITROËN predstavlja Type 7A, automobil koji povezuje inovacije,  sigurnost, udobnost i performanse. Taj novi automobil započinje revoluciju u automobilskoj industriji s, primjerice: prednjim pogonom, posve čeličnom karoserijom, hidrauličnim kočnicama na svim kotačima, neovisnim ovjesom s torzijskom gredom, motorom s nosačima s bregastim vratilom i košuljicama cilindara koje se mogu skinuti.

10 Siječanj 1934

Citroën 7A s novim prednjim pogonom

Citroën 7A s novim prednjim pogonom

Na Pariškom salonu automobila predstavljen je još jedan automobil s prednjim pogonom: 11. Temeljen na karoseriji modela 7, 14 je centimetara širi i 20 centimetara dulji. Pokreće ga motor snage 46 KS s trostupanjskim mjenjačem, zahvaljujući kojima postiže najveću brzinu od 106 km/h.

12 Prosinac 1934

CITROËN se suočava s financijskim poteškoćama

CITROËN se suočava s financijskim poteškoćama

Predstavljanje modela Traction Avant ne rješava probleme tvrtke koja ne uspijeva ispuniti svoje financijske obveze. CITROËN je u tom trenutku vodeći proizvođač automobila u Francuskoj i Europi te drugi na svijetu. Vlada zahtijeva od Michelina, glavnog vjerovnika, da zatvori račune i spasi društvo. CITROËN nastavlja s radom pod nadzorom Michelina.

07 Ožujak 1935

Preminuo André CITROËN

Nakon teške bolesti preminuo je André CITROËN, a glavni direktor postaje Pierre Boulanger.

1936

Nacrt Citroën 2CV

Nacrt Citroën 2CV

Pierre Boulanger zalaže se za projekt automobila pokretanog motorom malog obujma kojeg si svatko može priuštiti, budućeg 2CV. Prema specifikacijama, automobil mora biti u stanju prevesti četvoro ljudi i 50 kg krumpira, postići najveću brzinu od 60 km/h i trošiti 3 litre goriva na 100 km te zajamčiti udobnu vožnju.

Siječanj 1936

Citroën Rosalie 11 MI na Pariškom salonu automobila

Citroën Rosalie 11 MI na Pariškom salonu automobila

Na Pariškom salonu automobila CITROËN predstavlja 11 MI s dizelskim motorom. To je prvi put da se dizelski motor ugrađuje u putnički automobil.

01 Prosinac 1938

Prototip Citroën 2CV

Prototip Citroën 2CV

CITROËN provodi prva cestovna testiranja na TPV-u (Toute Petite Voiture, tj. vrlo malen automobil), prototipu koji će kasnije postati glasoviti 2CV.

10 Siječanj 1938

Citroën Traction Avant 15 CV

Citroën Traction Avant 15 CV

15-Six novi je član obitelji Traction Avant. Prostran, udoban, brz (135 km/h) i jednostavan za vožnju, 15-Six zahvaljujući iznimnim voznim značajkama ubrzo dobiva nadimak kraljice ceste.

Siječanj 1939

Citroën TUB

Citroën TUB

Citroën započinje prodajom gospodarskog vozila TUB (Transport Utilitaire série B). To je kombi suvremena dizajna koji se odlikuje, primjerice, kabinom smještenom iznad motora i kliznim bočnim vratima radi lakšeg utovara.

23 Travanj 1939

Citroën spreman za početak prodaje 2CV

Citroën spreman za početak prodaje 2CV

Francuska služba za testiranje vozila odobrava 2CV, koji je spreman za početak prodaje.

1940

06 Ožujak 1940

Bombardirana tvornica CITROËN na Quai de Javelu

Bombardirana tvornica CITROËN na Quai de Javelu

Bombardirana je tvornica CITROËN na Quai de Javelu. Neoštećeni prototipovi 2CV rastavljeni su i skriveni. Proizvodnja je smanjena zbog okupacije.

1941

Citroën Type 23 i Type 45 s mogućnošću pogona na plin

Citroën Type 23 i Type 45 s mogućnošću pogona na plin

Suočen s nedostatkom goriva, CITROËN odlučuje poduzeti mjere kojima će svojim kupcima osigurati alternativne opcije mobilnosti. Gospodarska vozila Type 23 i Type 45 za gorivo koriste plin.

1942

Tijekom Drugoga svjetskog rata rata proizvodnja pada sa 100 000 na 9000 automobila na godinu

Tijekom Drugoga svjetskog rata rata proizvodnja pada sa 100 000 na 9000 automobila na godinu

Tijekom rata godišnja proizvodnja pada sa 100 000 vozila na otprilike 9000.

1942

Bombardirana tvornica CITROËN na Quai de Javelu

Bombardirana tvornica CITROËN na Quai de Javelu

Tvornica u Javelu ponovno je bombardirana. Proizvodni pogoni teško su oštećeni.

11 Lipanj 1944

Prvi kamion CITROËN

Prvi kamion CITROËN

Zahvaljujući odlučnosti marke CITROËN godinu dana nakon bombardiranja iz tvornice u Javelu izlazi prvi kamion.

1945

Obnova tvornice CITROËN na Quai de Javelu

Obnova tvornice CITROËN na Quai de Javelu

Tvornica u Javelu je obnovljena. CITROËN pokušava odgovoriti na sve veću potražnju. Proizvodnja raste na 13,4 % prijeratne razine.

1946

Kombiji čine pedeset posto prodaje vozila CITROËN.

Francuska se obnavlja. Kombiji čine pedeset posto prodaje vozila CITROËN.

10 Siječanj 1946

Predstavljanje Citroën B11 i B15

Predstavljanje Citroën B11 i B15

Na Pariškom salonu automobila u listopadu CITROËN predstavlja tri modela: 11 B, poznat kao “11 Normale”, 11 BL ili “11 Légère” (lagan) i 15-SixG

Siječanj 1947

Predstavljanje Citroën Type H

Predstavljanje Citroën Type H

Prvo predstavljanje Type H. Glavni direktor Pierre Boulanger ponovno određuje specifikacije: karoserija izrađena u jednom komadu, vozilo s prednjim pogonom koje će preuzeti brojne odlike četverocilindarskog Traction Avant sa snažnim stražnjim ovjesom. Glavni je cilj preuzeti što više dijelova postojećih automobila Marke.

10 Srpanj 1948

Predstavljanje Citroën 2CV

Predstavljanje Citroën 2CV

2CV konačno je javnosti − i predsjedniku Francuske Republike Vincentu Auriolu − predstavljen na Pariškom salonu automobila, gdje je oduševio posjetitelje suvremenim izgledom. 2CV predstavlja nov pristup osobnom prijevozu, zahvaljujući čemu je do 27. srpnja 1990. proizveden u više od pet milijuna primjeraka (u svim inačicama).

Siječanj 1949

Predstavljanje Citroën Type HZ

Predstavljanje Citroën Type HZ

Na Pariškom salonu automobila CITROËN predstavlja Type HZ, kompaktni kombi nosivosti 850 kg i najveće brzine od 88 km/h.

1950

Siječanj 1950

Na Pariškom salonu automobila predstavljen Citroën 2CV kombi

Na Pariškom salonu automobila predstavljen Citroën 2CV kombi

Na temelju uspjeha 2CV, za koji je lista čekanja duga šest godina, CITROËN na Pariškom salonu automobila predstavlja kombi inačicu. Nosivost 250 kg, motor obujma 375 cm3, najveća brzina 60 km/h, potrošnja 5 litara na 100 kilometara.

11 Studeni 1950

Preminuo Pierre Boulanger

Preminuo Pierre Boulanger

Preminuo Pierre Boulanger, predsjednik marke CITROËN, rođen 10. ožujka 1885.

1951

Citroën 15 CV, službeni automobil francuske vlade

Citroën 15 CV postaje službeni automobil francuske vlade.

Siječanj 1951

Proizvodnja Citroën 2CV

Proizvodnja Citroën 2CV

CITROËN pokreće proizvodnju kombi inačice 2CV, koja je do ožujka 1978. proizvedena u 1,2 milijuna primjeraka.

Siječanj 1952

Prtljažnik automobila Citroën

Prtljažnik automobila Citroën

Kako bi ispunio potraživanja kupaca, CITROËN produžuje i udvostručuje obujam prtljažnika Traction Avant.

1953

Gospodarsko vozilo Citroën Type 55

Gospodarsko vozilo Citroën Type 55

Gospodarsko vozilo Type 45 nasljeđuje Type 55. Benzinski ili dizelski motor snage 76 KS, nosivost 5000 kg i bruto masa vozila od 9300 kg. CITROËN proizvodi i autobusnu inačicu, „55 UADI”, sa šesterocilindarskim dizelskim motorom i 29 sjedala.

Siječanj 1954

Citroën 15-Six

Citroën 15-Six

15-Six dobiva stražnji hidropneumatski ovjes koji održava stalni razmak od tla. To je tehnološko postignuće razvio odjel za istraživanje CITROËN.

20 Srpanj 1955

Završetak proizvodnje Citroën 15-Six

Završetak proizvodnje Citroën 15-Six

Nakon 23 godine na tržištu CITROËN završava proizvodnju modela 15-Six.

10 Lipanj 1955

Citroën DS na Pariškom salonu automobila

Citroën DS na Pariškom salonu automobila

Pariški salon automobila poprište je revolucije tehnologije i dizajna. CITROËN predstavlja DS, automobil koji spada u domenu znanstvene fantastike. Originalan izgled, avangardan dizajn unutrašnjosti, hidropneumatski ovjes i hidraulički sustavi. Za 45 minuta prodano je 750 vozila, 12 000 u samo jednom danu i gotovo 80 000 do zatvaranja Salona.

1955

CITROËN predstavlja svoj prvi kamion s pogonom na četiri kotača

CITROËN predstavlja svoj prvi kamion s pogonom na četiri kotača, 46 CDU. Šesterocilindarski motor snage 95 KS i nosivost od 5000 kg za vozilo bruto mase 9300 kg.

Siječanj 1957

Citroën ID 19

Citroën ID 19

ID 19 postaje dio ponude. Dostupan je u dvije inačice: „Normale” (63 KS, 4000 o/min, 130 km/h) i „Luxe”  (66 KS, 4500 o/min, 135 km/h).

Siječanj 1957

Završetak proizvodnje Citroën Traction

Završetak proizvodnje Citroën Traction

CITROËN prekida proizvodnju Traction Avant, proizvedenog u više od 750 000 primjeraka.

Siječanj 1958

Predstavljanje Citroën 2 CV Sahara

Predstavljanje Citroën 2 CV Sahara

Predstavljanje 2 CV 4×4 ili 2 CV Sahara, automobila s pogonom na sva četiri kotača i dva motora obujma 425 cm3, koji mu omogućavaju iznimne terenske sposobnosti. Čak i pod punim opterećenjem može se na pijesku uspeti uzbrdicom nagiba većeg od 40 %.

10 Rujan 1958

Quai de Javel preimenovan u Quai André Citroën

Quai de Javel preimenovan u Quai André Citroën

U počast osnivaču Marke, mol Quai de Javel, na kojem se nalazi tvornica Citroën, službeno je preimenovan u Quai André Citroën.

Siječanj 1959

Citroën ID 19 na Reliju Monte Carlo

Citroën ID 19 na Reliju Monte Carlo

Vozačka postava Coltelloni-Alexandre-Desrosiers za upravljačem ID 19 ostvaruje pobjedu na Reliju Monte Carlo. Nakon toga Citroën je odlučio sudjelovati i u drugim utrkama.

Veljača 1959

Karoserija Citroën DS

Karoserija Citroën DS

Citroën je prvi proizvođač automobila pozvan da izloži karoseriju svojeg automobila, modela DS, na Milanskom trijenalu, međunarodnoj izložbi umjetnosti i dizajna, kojim predsjeda arhitekt Gio Ponti.

1960

10 Siječanj 1960

Citroën Cabriolet DS 19 predstavljen u Parizu

Citroën Cabriolet DS 19 predstavljen u Parizu

Na Pariškom salonu automobila, CITROËN predstavlja DS 19 Cabriolet, čiju je karoseriju osmislio Henri Chapron. Dostupan je velik broj dodataka za personalizaciju: 76 kombinacija boja, 13 boja karoserija i 11 nijansi kožnatih presvlaka!

Siječanj 1960

Znak na tvornici CITROËN u Rennesu

Znak na tvornici CITROËN u Rennesu

Otvorenje tvornice Rennes La Janais u Bretanji. Opremljena najmodernijom opremom i strojevima, tvornica je osmišljena za proizvodnju 1200 vozila na dan. To je prva tvornica CITROËN u kojoj se proizvodi karoserija i završno sklapa automobil.

24 Travanj 1961

Lansiranje Citroën Ami 6

Lansiranje Citroën Ami 6

Ami 6 istodobno je predstavljen u cijeloj Europi. Ami 6 zaokružuje gamu Marke, a ističe se naglašenim linijama karoserije te stražnjim prozorom nagnutim unatrag.

Siječanj 1962

Citroën DS 19 u Versaillesu

Citroën DS 19 u Versaillesu

Na Pariškom salonu automobila koji se u listopadu prvi puta održao na Porte de Versaillesu, CITROËN predstavlja redizajnirani DS 19. Prednji kraj i odbojnik redizajnirani su kako bi se poboljšala aerodinamika i performanse (160 km/h).

22 Kolovoz 1962

Citroën DS nakon pokušaja atentata na generala De Gaullea

Citroën DS nakon pokušaja atentata na generala De Gaullea

General De Gaulle preživio pokušaj atentata u Petit Clamartu u okolici Pariza. Gume De Gaulleova automobila Citroën DS izrešetane su mecima, ali ostatak automobila ostao je neoštećen.

1963

Citroën DS

Citroën DS

CITROËN osniva odjel za trkaće automobile, na čijem je čelu René Cotton.

02 Srpanj 1964

Flaminio Bertoni: dizajner modela Citroën DS 19 i Ami 6

Flaminio Bertoni: dizajner modela Citroën DS 19 i Ami 6

Preminuo Flaminio Bertoni, dizajner marke CITROËN i tvorac legendarnih DS 19 i Ami 6.

Siječanj 1964

Citroën DS 19 Pallas

Citroën DS 19 Pallas

CITROËN predstavlja DS 19 Pallas, još profinjeniji automobil koji dodatno ističe uređenje unutrašnjosti.

Siječanj 1964

Citroën Ami 6 Break

Citroën Ami 6 Break

Pariški salon automobila: CITROËN predstavlja karavansku inačicu modela Ami 6 i uz nadoplatu na svim svojim vozilima nudi sigurnosne pojasove.

Siječanj 1964

Vrata modela Citroën 2CV

Vrata modela Citroën 2CV

2CV dobiva nova vrata sa šarkama sprijeda.

Siječanj 1965

Citroën DS 21

Citroën DS 21

Dolazak novog DS 21. Još snažniji, opremljen koljenastim vratilom s pet ležajeva, DS 21 također raspolaže i sustavom automatskog niveliranja farova kako bi poništio utjecaj kretanja neravnim podlogama.

Siječanj 1965

Citroën DS na Reliju Monte Carlo

Citroën DS na Reliju Monte Carlo

DS s Paulijem Toivonenom za upravljačem pobjeđuje na svojem posljednjem Reliju Monte Carlo.

Siječanj 1967

Citroën Dyane

Citroën Dyane

Dyane se pridružuje gami automobila CITROËN i smješta se između modela 2CV i Ami 6. Kombinira provjerenu mehaniku 2CV (dvocilindarski bokser motor od 425 cm³, 4-brzinski mjenjač, 100 km/h, 4,9 litara/100 km) s posve novim linijama karoserije. Poklopac prtljažnika i preklopno stražnje sjedalo čine limuzinu sa svim prednostima koje donosi karavan.

Siječanj 1967

Svjetla modela Citroën DS i ID

Svjetla modela Citroën DS i ID

Redizajnirani su svi modeli DS i ID (prednji blatobrani, poklopac motora, odbojnici, podnica) te je dodan optički sustav koji čine četvora glavna svjetla, od čega se dvoja zakreću u skladu s upravljačem.

Siječanj 1968

Citroën Dyane 6

Citroën Dyane 6

Dolazak Dyane. Pokreće ju snažniji motor preuzet s modela Ami (602 cm3, 110 km/h, 6,1 litra/100 km).

Siječanj 1968

Citroën Méhari

Citroën Méhari

CITROËN obitelj dvocilindarskih automobila širi modelom Méhari, originalnim, prilagodljivim vozilom za vožnju svim terenima. Plastična karoserija otporna je na koroziju i blaže udarce.

Siječanj 1969

Citroën Ami 8

Citroën Ami 8

Ami 8 nasljeđuje Ami 6. Njegova redizajnirana, jednostavnija i elegantnija karoserija jamči bolju vidljivost.

Siječanj 1969

Elektroničko ubrizgavanje za Citroën DS 21

Elektroničko ubrizgavanje za Citroën DS 21

Citroën predstavlja DS 21, prvi francuski serijski automobil opremljen elektronički upravljanim ubrizgavanjem, pa ponovno ostavlja konkurenciju daleko za sobom (132 KS, 188 km/h, 10 l/100 km),

10 Srpanj 1969

Zlatni Citroën DS

Zlatni Citroën DS

S proizvodne linije silazi milijunti primjerak DS: DS 21 zlatne boje.

1970

Siječanj 1970

Citroën M35

Citroën M35

Ograničena serija od 267 primjeraka. Karoserija na temelju modela Ami 8. Coupé s dvojim vratima i četvorim sjedalima, hidropneumatskim ovjesom, Wankelovim motorom obujma 995 cm3 s jednim rotorom i 4-brzinskim mjenjačem. Prototip M35 pravi je laboratorij na kotačima. CITROËN ga nudi kupcima koji prelaze više od 30 000 km na godinu i žele ga isprobati.

Siječanj 1970

Citroën SM

Citroën SM

Plod ugovora koji su CITROËN i MASERATI potpisali 1968., Citroën SM je velika limuzina istovremeno luksuzna i sportska koja primjenjuje iskustvo s prednjim pogonom, hidraulikom i ovjesom stečeno na modelu DS. Pokreće ga Maseratijev V6 motor s 5-brzinskim mjenjačem i sustavom hidrauličkog servoupravljača „Diravi”. Njegova vozna svojstva privukla su sve koji uživaju u vožnji iz Francuske i Europe, ali i Sjedinjenih Američkih Država.

Siječanj 1970

Citroën GS na Pariškom salonu automobila

Citroën GS na Pariškom salonu automobila

Predstavljen na Pariškom salonu automobila, GS se u gami CITROËN postavlja između modela Ami 8 i DS. Fluidne linije karoserije modelu GS osigurale su titulu najaerodinamičnijeg automobila svojeg doba. Bio je opremljen zrakom hlađenim četverocilindarskim bokser motorom i hidropneumatskim ovjesom.

1970

Raid Perzepolis

Raid Perzepolis

Na raidu CITROËN Pariz-Perzepolis-Pariz, 1300 mladih iz različitih sfera života uputilo se za upravljačima modela 2CV, Dyane ili Méhari na neobičnu pustolovinu, putovanje od 13 800 km od periferije Pariza do južnog Irana.

1970

Citroën GS je Automobil godine 1971

Citroën GS je Automobil godine 1971

GS osvaja titulu automobila godine.

Siječanj 1971

Citroën SM na reliju u Maroku

Citroën SM na reliju u Maroku

Prvi natjecateljski nastup, prva pobjeda. CITROËN SM na reliju u Maroku.

Siječanj 1972

Citroën DS 23

Citroën DS 23

DS 23, opremljen rasplinjačem i elektroničkim ubrizgavanjem goriva nasljeđuje DS 21. Pokreće ga nov motor obujma 2347 cm3 (188 km/h, 12 litara/100 km).

Siječanj 1973

Citroën Ami Super

Citroën Ami Super

Ami Super = karoserija Ami + četverocilindarski motor modela GS.

1974

Spajanje tvrtki Automobiles CITROËN i Automobiles PEUGEOT

Spajanje tvrtki Automobiles CITROËN i Automobiles PEUGEOT

Michelin i grupa Peugeot odlučili su spojiti tvrtke Automobiles Citroën i Automobiles Peugeot kako bi stvorili grupaciju spremnu za veće međunarodne pothvate.

Siječanj 1974

Citroën C35

Citroën C35

Predstavljanje C35, lakog gospodarskog vozila nosivosti 1885 kg proizvedenog u suradnji s Fiatom.

Siječanj 1974

Citroën CX

Citroën CX

Na Pariškom salonu automobila predstavljen je Citroën CX. Iako nije revolucionaran kao njegov prethodnik DS, CX je opremljen najnaprednijim tehnološkim rješenjima Marke, što dokazuju poprečno postavljen sklop motor/mjenjač sprijeda, hidropneumatski neovisni ovjes koji razmak od tla održava stalnim, jedan brisač, konkavni stražnji prozor i futuristička instrumentna ploča.

Siječanj 1975

CX osvaja dvije nagrada

CX osvaja nekoliko nagrada: za automobil godine, za sigurnost i za dizajn.

24 Travanj 1975

Posljednji Citroën DS 23 proizveden u Parizu

Posljednji Citroën DS 23 proizveden u Parizu

S proizvodne linije tvornice u Javelu silazi posljednji DS. Taj 1 330 755. primjerak je DS 23 Pallas plave boje Delta opremljen elektroničkim ubrizgavanjem.

Siječanj 1976

Predstavljanje Citroën CX Break

Predstavljanje Citroën CX Break

CITROËN predstavlja karavansku inačicu CX.

10 Siječanj 1976

Predstavljanje Citroën LN na Pariškom salonu automobila

Predstavljanje Citroën LN na Pariškom salonu automobila

Na pariškom salonu automobila CITROËN otkriva LN. Najmanji motor u najmanjoj karoseriji (temeljenoj na modelu Peugeot 104 coupé). Ima dvocilindarski zrakom hlađeni bokser motor obujma 602 cm3 snage 32 KS, 4-brzinski mjenjač, najveća brzina 120 km/h i 5,9 l/100 km.

1976

Citroën CX 2400 u Senegalu

Citroën CX 2400 u Senegalu

CX 2400 osvaja prvih pet mjesta na utrci Tour Automobile du Sénégal.

Siječanj 1977

Citroën Dyane Caban

Citroën Dyane Caban

CITROËN predstavlja „Dyane Caban”, posebnu seriju ograničenu na 1500 primjeraka.

Siječanj 1977

Citroën CX 2400 GTI

Citroën CX 2400 GTI

CX 2400 GTi: elektroničko ubrizgavanje, motor obujma 2347 cm3 snage 128 KS, 189 km/h, 8,1 l/100 km.

Siječanj 1978

Citroën CX Prestige

Citroën CX Prestige

Predstavljanje CX Prestige s većim međuosovinskim razmakom (+25 cm).

Siječanj 1978

Citroën Acadiane

Citroën Acadiane

Acadiane, novo kompaktno lako gospodarsko vozilo temeljeno na Dyane, nasljeđuje furgone 2 CV. Pokreće ga motor obujma 602 cm3 snage 31 KS i najveće brzine od 100 km/h.

Siječanj 1978

Citroën LNA

Citroën LNA

Na Pariškom salonu CITROËN predstavlja dva nova modela: LNA, nasljednika LN, i Visa. Ti novi automobili opremljeni su potpuno električnim paljenjem, koje tako dobiva svoju svjetsku premijeru na serijskim automobilima.

Siječanj 1979

Méhari 4x4

Méhari 4×4

CITROËN predstavlja Méhari 4×4, opremljen mjenjačem sa sedam brzina (četiri normalne i tri brzine reduktora) te brzinom za vožnju unatrag s reduktorom.

1980

Siječanj 1980

Citroën Charleston

Citroën Charleston

Dvobojna karoserija i okrugla svjetla dolaze na 2 CV.Izvorna je namjera 2CV Charleston bila proizvesti ograničenu seriju od 8000 primjeraka, no  ostvario je toliki uspjeh da je 1981. ušao u serijsku proizvodnju.

Siječanj 1981

Citroën Visa II

Citroën Visa II

Visa II, s redizajniranom karoserijom i štedljivijim motorom, nasljeđuje model Visa.

Siječanj 1981

Citroën C25

Citroën C25

CITROËN predstavlja novo lako gospodarsko vozilo C25, razvijeno u suradnji s Peugeotom i Fiatom.

Siječanj 1982

Citroën Visa GT

Citroën Visa GT

Visa GT, perjanica široke game Visa, nasljeđuje Visa II Super X. Pogonjena motorom obujma 1360 cm3 i snage 80 KS, ostvaruje najveću brzinu od 168 km/h uz potrošnju od 5,6 litara/100 km.

Siječanj 1982

Citroën BX

Citroën BX

CITROËN predstavlja BX, serijski automobil kojim želi privući nove kupce. Ta peterovratna dvovolumenska limuzina s petorim sjedalima smješta se u gamu između GSA i CX. Od početka prodaje u ponudi su tri motora: 1360 cm3 snage 62 KS s 4-brzinskim mjenjačem, 1360 cm3 snage 72 KS s 5-brzinskim mjenjačem te 1580 cm3 snage 90 KS s 5-brzinskim mjenjačem.

Siječanj 1982

Citroën Visa kabriolet

Citroën Visa kabriolet

Predstavljanje kabrioletske inačice Visa: krov s fleksibilnim stražnjim prozorom može se otvoriti posve ili samo njegov prednji dio.

Siječanj 1983

Vjetrobransko staklo CITROËN 1980-ih

Vjetrobransko staklo CITROËN 1980-ih

Od tog su datuma sva vozila CITROËN serijski opremljena laminiranim vjetrobranskim staklom.

1983

Natjecanje za žene koje su organizirali CITROËN, Total i Michelin

Natjecanje za žene koje su organizirali CITROËN, Total i Michelin

U suradnji s Totalom i Michelinom, CITROËN pokreće natjecanje za vozačice: 6000 kandidatkinja, 11 odabranih vozačica, 6 utrka. Dvije su natjecateljice postale vozačice tvorničke momčadi.

Siječanj 1984

Citroën BX GT 19

Citroën BX GT 19

Citroën predstavlja BX 19 GT, opremljen putnim računalom i motorom obujma 1905 cm3 (185 km/h)

Siječanj 1984

CX 25 GTI Turbo, jedan od najsjajnijih u svojoj klasi

Zahvaljujući izvanrednim performansama bio je to jedan od najboljih automobila u svojoj klasi: CX 25 GTi Turbo. Motor obujma 2500 cm3 s turbopunjačem i elektroničkim ubrizgavanjem snage 168 KS i 220 km/h.

Siječanj 1984

Citroën C15 E

Citroën C15 E

C15 E (benzinski motor) i C15 D (dizelski motor) dva su kompaktna laka gospodarska vozila temeljena na modelu Visa s nosivošću 570 kg.

Siječanj 1985

Citroën Visa GTI

Citroën Visa GTI

CITROËN predstavlja Visa GTi. Motor obujma 1580 cm3 s ubrizgavanjem i 5-brzinski mjenjač čine ga pravim GTI-jem najveće brzine 188 km/h.

Siječanj 1985

CITROËN 1985. dobiva crveno-bijeli logotip

CITROËN 1985. dobiva crveno-bijeli logotip

Novi vizualni identitet. Stari logotip u kombinaciji plave i žute boje postupno je zamijenjen novim logotipom u kombinaciji crvene i bijele.

1986

Na Pariškom salonu automobila CITROËN je predstavio AX

Na Pariškom salonu automobila CITROËN je predstavio AX. Trovratni kompakt s prednjim pogonom i aerodinamičkim koeficijentom 0,31. Pokreće ga posve nov okomito smješten motorom postavljen poprečno.

1987

Novi Citroën AX Sport i GT

Novi Citroën AX Sport i GT

Citroën AX na tržište malih sportskih automobila stiže modelima AX Sport u ožujku i AX GT u listopadu. Sudjeluje na relijima u Maroku i Monte Carlu.

Siječanj 1987

Novo jamstvo protiv prohrđavanja

Novo jamstvo protiv prohrđavanja

Sva vozila Citroën dolaze s petogodišnjim jamstvom protiv prohrđavanja.

Siječanj 1987

Citroën BX 19 GTI

Citroën BX 19 GTI

CITROËN predstavlja novi 16-ventilski BX 19 GTi 16 s prvim francuskim viševentilskim motorom (četiri cilindra, 1905 cm3, 164 KS i najveća brzina od 218 km/h).

Siječanj 1988

Citroën Operacija Zmaj

Citroën Operacija Zmaj

Operacija Zmaj. Skupina od 140 mladih vozača iz cijele Europe krenula je na putovanje dulje od 4500 km između Shenzhena i Pekinga.

Siječanj 1988

Citroën Activa

Citroën Activa

Na Pariškom salonu automobila CITROËN otkriva eksperimentalni prototip „Activa” na kojem će razvijati različite sustave, uključujući zakretanje sva četiri kotača i elektronički ovjes.

Siječanj 1988

Citroën AX Sport Turbo

Citroën AX Sport Turbo

U deset utrka francuskog prvenstva Superproduction, AX Sport Turbo osvaja sedam mjesta na pobjedničkim postoljima.

Siječanj 1989

Citroën BX 4x4

Citroën BX 4×4

Počinje prodaja dvaju novih inačica modela BX: BX 4×4 i BX 4×4 Evasion. Pogon na sva četiri kotača opremljen je trima diferencijalima: prednjim, središnjim (zatvorenim) i stražnjim blokirajućim.

23 Svibanj 1989

Citroën XM

Citroën XM

Citroën predstavlja novu perjanicu ponude: XM. Tu kompaktnu limuzinu dizajnirao je Bertone i prvi je serijski automobil na svijetu koji spaja pametnu elektroniku sa snagom i prilagodljivošću hidraulike. Rođen je ovjes Hydractive.

1990

1990

Citroën XM je „Automobil godine”

Citroën XM je „Automobil godine”

XM osvaja titulu automobila godine i čak 14 međunarodnih nagrada.

27 Srpanj 1990

CITROËN prekida proizvodnju 2CV

CITROËN prekida proizvodnju 2CV

Nakon 5 114 940 proizvedenih primjeraka, proizvodnja 2CV prestaje uz veliko slavlje u tvornici Mangualde u Portugalu. Ubrzo postaje predmetom želja brojnih kolekcionara.

Siječanj 1990

Električni automobili Citroën C15 i C25

Električni automobili Citroën C15 i C25

Na Pariškom salonu automobila, CITROËN ponovno ima priliku pokazati svoju tehnološku nadmoć. C15 i C25 na električni pogon prikazani su uz funkcionalni prototip Activa 2, pravom zvijezdom sajma. Activa 2 pokretan je 3-litrenim V6 motorom sa 24 ventila snage 200 KS i opremljen automatskim mjenjačem s četiri brzine, sustavom aktivne kontrole naginjanja te višefunkcijskim ekranom.

17 Siječanj 1991

Vatanen i Citroën ZX Rally Raid pobjeđuju na Reliju Pariz-Dakar

Vatanen i Citroën ZX Rally Raid pobjeđuju na Reliju Pariz-Dakar

ZX Rallye Raid s Arijem Vatanenom za upravljačem ostvaruje pobjedu na 13. reliju Pariz-Tripoli-Dakar (9186 km).

Siječanj 1991

Citroën ZX predstavljen je javnosti na Ženevskom salonu automobila

Citroën ZX predstavljen je javnosti na Ženevskom salonu automobila. ZX je u prodaju krenuo u ožujku kao „kolekcija” četiriju modela: Reflex, Avantage, Aura i Volcane. Smješten između AX i BX, ZX je prvi europski automobil koji dolazi s kliznim stražnjim sjedalom i naslonima podesivim po nagibu.

20 Travanj 1992

Prototip električnog automobila CITROËN

Prototip električnog automobila CITROËN

Citroën Citela, prototip električnog vozila, jedna je od glavnih atrakcija u francuskom paviljonu Međunarodnog salona u Sevilli.

29 Rujan 1992

Citroën ZX Rally pobjeđuje na Reliju Pariz-Moskva-Peking

Citroën ZX Rally pobjeđuje na Reliju Pariz-Moskva-Peking

Šezdeset godina nakon žute ekspedicije, Croisière Jaune, Pierre Lartigue/Michel Périn završili su pustolovinu dugu 16 000 km i pobijedili na prvom reliju Pariz-Moskva-Peking za upravljačem Citroën ZX Rallye Raid.

03 Siječanj 1992

Početak prodaje Citroën Xantia

Početak prodaje Citroën Xantia

Na tržište stiže Xantia. Peterovratna limuzina duljine 4,44 m rezultat je suradnje dizajnerskih studija CITROËN i Bertone. CITROËN je za razvoj modela Xantia iskoristio sve svoje tehnološko nasljeđe ne samo kako bi postavio nova mjerila u vozačkim užicima, nego i opremio automobil moćnim sustavom pasivne sigurnosti (Hydractive 2)

21 Rujan 1993

Dva milijuna primjeraka Citroën AX

Dva milijuna primjeraka Citroën AX

S proizvodne linije tvornice u Aulnay-sous-boisu sišao je dvomilijunti primjerak AX.

14 Siječanj 1994

Početak prodaje Citroën Jumper

Početak prodaje Citroën Jumper

Citroën Jumper svjetsku premijeru ima na Salonu gospodarskih vozila u Ženevi. Plod ugovora o suradnji s Peugeotom i Fiatom, Jumper nudi mnoštvo privlačnih obilježja: lijep izgled, nove benzinske i dizelske motore i nove mjenjače.

Siječanj 1994

Početak prodaje Citroën Evasion

Početak prodaje Citroën Evasion

Na Ženevskom salonu automobila predstavljen je Citroën Evasion. Novo vozilo ima sve kvalitete limuzina više klase glede vozačkog užitka, udobnosti, kvalitete vožnje i sigurnosti.

Siječanj 1994

Početak prodaje Citroën Xantia Activa

Početak prodaje Citroën Xantia Activa

Predstavljena na Pariškom salonu automobila, Xantia Activa prvi je automobil koji, zahvaljujući revolucionarnom sustavu kontrole naginjanja, u zavoje ulazi bez naginjanja. Također je opremljen opremom poput zračnog jastuka za vozača, električno pokretanih stražnjih prozora i naslona prednjih sjedala podesivih po širini.

Siječanj 1995

Milijun primjeraka Citroën ZX

Milijun primjeraka Citroën ZX

S proizvodne linije tvornice u Aulnayju silazi milijunti primjerak ZX.

15 Rujan 1995

Početak prodaje Citroën Jumpy

Početak prodaje Citroën Jumpy

Sajam transporta. Citroën predstavlja Jumpy, kompaktan, praktičan i prilagodljiv kombi nosivosti 815 kg i uporabnog prostora 4 m3.

Siječanj 1995

Početak prodaje Citroën AX Electric

Početak prodaje Citroën AX Electric

Na tržište stiže AX Electrique. Snaga: 20 kW. Najveća brzina: 91 km/h. Doseg: 75 km u gradu. Dostupan kao trovratni kompakt s četiri sjedala i u dostavnoj inačici s dvama sjedalima.

1996

Citroën Saxo Cup

Citroën Saxo Cup

Saxo Cup nasljeđuje AX Cup.

1996

Za osam mjeseci proizvedeno je 100 000 primjeraka modela Saxo

Za osam mjeseci proizvedeno je 100 000 primjeraka modela Saxo

U razdoblju od osam mjeseci tvornica u Aulnayju proizvela je 100 000 primjeraka Saxo.

Siječanj 1996

Početak prodaje Citroën Berlingo

Početak prodaje Citroën Berlingo

Na tržište stiže Citroën Berlingo. Iako je dizajnom i opremom sličniji putničkom automobilu nego lakom gospodarskom vozilu, Berlingo se diči iskoristivim obujmom od 3m3 i nosivošću od 800 kg.

Siječanj 1996

Citroën Berlingo Multispace

Citroën Berlingo Multispace

Premijerno pojavljivanje Berlingo Multispace, automobila koji je istodobno funkcionalan i udoban, predviđenog za izlazak na tržište početkom 1997.

22 Kolovoz 1997

Međunarodni raid Citroën Berlingo: od Pariza do Moskve

Međunarodni raid Citroën Berlingo: od Pariza do Moskve

Međunarodna akcija odjela za odnose s javnošću za mlade diljem Europe u dobi od 18 do 35 godina: Raid Citroën Berlingo Pariz-Samarkand-Moskva.

09 Studeni 1997

Početak prodaje Citroën Xsara

Početak prodaje Citroën Xsara

Citroën Xsara (4,17m) pridružuje se gami i smješta između modela Saxo (3,72 m) i Xantia (4,52 m). Osmišljena kao predvodnica nove generacije luksuznih vozila srednje klase, Xsara pokazuje pionirski duh Marke u području udobnosti, sigurnosti i ponašanju na cesti.

02 Lipanj 1998

Izložba automobila Citroën 2CV. Tri jedinstvena modela

Izložba automobila Citroën 2CV. Tri jedinstvena modela

Na salonu Rétromobile, Citroën izlaže tri jedinstvena modela 2CV iz prijeratnog razdoblja, dijelu serije koja odgovara vozilu homologiranom 1939.

25 Ožujak 1998

Proizveden 500 000. Saxo

Proizveden 500 000. Saxo

S proizvodne linije, pod pokroviteljstvom kipara Césara, silazi 500 000. Saxo.

Siječanj 1998

Konceptni automobil Citroën C3 „Lumière”

Konceptni automobil Citroën C3 „Lumière”

CITROËN se konceptnim automobilom C3 Lumière, koji najavljuje budući proizvodni model, okreće budućnosti.  Funkcionalnost i uređenje unutrašnjosti istodobno su prilagodljivi i inovativni.

Siječanj 1998

Predstavljanje Citroën Xsara Picasso

Predstavljanje Citroën Xsara Picasso

Pariški salon automobila slavi stotu obljetnicu. CITROËN predstavlja Xsara Picasso. Monovolumen sprijeda i kompakt straga, nova je kompaktna limuzina hvaljena zbog originalnog i inovativnog dizajna.

1998

1 milijun Citroen Saxo a Citroen Xantia proizvedena

S proizvodne linije tvornice Rennes-la-Janais silazi milijunta Xantia, a tvornica u Aulnayju proizvodi milijunti Saxo.

03 Studeni 1999

Konceptni automobil Citroën C6 „Lignage”

Konceptni automobil Citroën C6 „Lignage”

Predstavljen na Ženevskom salonu automobila, konceptni automobil C6 Lignage predstavlja „umjetnost putovanja kako ga zamišlja CITROËN”. On pokazuje mogući izgled i arhitekturu budućeg luksuznog modela Marke. Posjetitelji se na štandu mogu diviti i konceptu „Pluriel”, originalnom modelu koji se ne uklapa ni u jednu postojeću kategoriju vozila.

2000

1999

Muzej baštine CITROËN u Aulnayju

Muzej baštine CITROËN u Aulnayju

CITROËN otvara svoj muzej baštine u Aulnayju. Zgrada površine 6700 m2 namijenjena je čuvanju vozila koje je Marka proizvela od osnivanja do danas. Centar je otvoren 28. studenoga 2001.

03 Veljača 2000

Citroen C3 Pluriel u Ženevskom salonu

Citroën C3 Pluriel predstavljen je na Ženevskom salonu automobila.

30 Rujan 2000

Citroën C5 na Pariškom salonu automobila

Citroën C5 na Pariškom salonu automobila

CITROËN na Pariškom salonu automobila predstavlja C5, automobil koji spaja prestiž i moć, performanse i snagu. Marka predstavlja i Osmose, konceptni automobil u istoj mjeri osmišljen za pješake i vozače. Stvoren za grad, Osmose je automobil budućnosti koji promiče komunikaciju i otvorenost. Poslije je izložen u Centru Georges Pompidou u Parizu.

2001

Loeb i Elena francuski i svjetski prvaci u reliju

Loeb i Elena francuski i svjetski prvaci u reliju

Mlada nada momčadi CITROËN Sébastien Loeb sa suvozačem Danielom Elenom, za upravljačem Xsara Kit Car osvaja naslov prvaka Francuske. Dvojac osvaja i naslov prvaka prvenstva Junior World Rally Championship za upravljačem Saxo Super 1600.

Siječanj 2001

Citroën C-Crosser na Frankfurtskom salonu automobila

Citroën C-Crosser na Frankfurtskom salonu automobila

Na Frankfurtskom salonu automobila, CITROËN predstavlja C3. Posjetitelji se mogu diviti i konceptnom automobilu C-Crosser s tri sjedala sprijeda, vozačkim mjestom koje se može pomicati (lijevo, u sredini ili desno), elektroničkim komandama temeljenim na tehnologiji “by-wire”, bez uobičajenog kola upravljača. Taj prilagodljivi automobil donosi osjećaj pustolovine, slobode i ugode.

03 Srpanj 2002

Otkrivanje Citroën C8

Otkrivanje Citroën C8

Na Ženevskom salonu automobila CITROËN predstavlja C8, automobil za putovanja s obitelji ili prijateljima osmišljen da udovolji zahtjevima svih putnika.

25 Kolovoz 2002

Prva pobjeda Loeba i Elene u natjecanju WRC

Prva pobjeda Loeba i Elene u natjecanju WRC

Mladi vozači Loeb i Elena na njemačkom asfaltu ugrabili su svoju prvu pobjedu u natjecanju WRC.

28 Rujan 2002

Na Pariškom salonu automobila predstavljen Citroën C-Airdream

Na Pariškom salonu automobila predstavljen Citroën C-Airdream

C-Airdream novi je konceptni automobil Marke. Predstavljen na Pariškom salonu automobila, taj coupé s rasporedom sjedenja 2+2 prilika je da CITROËN usavrši svoj stilski izričaj.

03 Lipanj 2003

Predstavljanje konceptnog automobila Citroën C2 Sport

Predstavljanje konceptnog automobila Citroën C2 Sport

Na Ženevskom salonu automobila Citroën predstavlja Citroën C2 Sport, konceptni automobil koji su zajednički razvili odjel za konceptne automobile i odjel Citroën Sport.

09 Kolovoz 2003

Predstavljanje Citroën C2 i konceptnog automobila Airlounge

Predstavljanje Citroën C2 i konceptnog automobila Airlounge

CITROËN na Frankfurtskom salonu automobila potvrđuje svoje planove i predstavlja C2, mali trovratni kompakt koji može prevesti četiri osobe. Druga zvijezda salona bio je C-Airlounge, konceptni automobil koji još jednom dokazuje kreativnost Marke.

11 Kolovoz 2003

Predstavljanje Citroën C2 i konceptnog automobila Airlounge (2003.)

Predstavljanje Citroën C2 i konceptnog automobila Airlounge (2003.)

Sa 13 ostvarenih postolja CITROËN osvaja svjetsko prvenstvo u reliju 2003. Sébastien Loeb drugi je u poretku vozača.

2004

Logotip Citroën Xsara Picasso

Logotip Citroën Xsara Picasso

Proizvedena milijunta Xsara Picasso.

25 Rujan 2004

Pariški salon automobila

Pariški salon automobila

Na Pariškom salonu automobila CITROËN predstavlja C4 Berline i Coupé, novi C5 i C5 karavan te C3 Stop&Start, inovaciju osmišljenu za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.

17 Listopad 2004

Sébastien Loeb svjetski je prvak u reliju

Sébastien Loeb svjetski je prvak u reliju

CITROËN osvaja drugi naslov svjetskog prvenstva na reliju Corsica ne čekavši kraj sezone. Sebastien Loeb reli je završio na drugom mjestu i osvojio svoj prvi vozački naslov svjetskog prvaka.

28 Veljača 2005

Početak proizvodnje Citroën C1

Početak proizvodnje Citroën C1

Započinje proizvodnja novog Citroën C1, kompaktnog automobila privlačnog, zabavnog dizajna, dostupnog u izvedbama s trima i petorim vratima.

Siječanj 2005

Predstavljanje Citroën C6 na Ženevskom salonu automobila

Predstavljanje Citroën C6 na Ženevskom salonu automobila

Na Ženevskom salonu automobila CITROËN predstavlja C6, svoju novu perjanicu, čiji je početak prodaje predviđen za početak 2006.

Siječanj 2005

Na Ženevskom salonu automobila predstavljen Citroën C Sport Lounge

Na Ženevskom salonu automobila predstavljen Citroën C Sport Lounge

Svjetska premijera konceptnog automobila C-Sportlounge na Frankfurtskom salonu automobila.

10 Kolovoz 2005

Citroën DS slavi 50. rođendan

Citroën DS slavi 50. rođendan

Citroën DS slavi 50. rođendan. Obljetnica je proslavljena paradom 1600 automobila Citroën DS ulicama Pariza.

18 Veljača 2006

Konceptno vozilo C-Triomphe

CITROËN stvara C-Triomphe, ekskluzivan konceptni automobil namijenjen kineskom tržištu.

09 Lipanj 2006

Konceptni automobil Citroën C-Métisse

Konceptni automobil Citroën C-Métisse

Na Pariškom salonu automobila CITROËN izlaže novi konceptni automobil nadahnut strašću i razumom. Konceptom C-Métisse Marka je odlučila istražiti nove mogućnosti u području vozačkog užitka.

30 Rujan 2006

Početak prodaje Citroën Grand C4 Picasso

Početak prodaje Citroën Grand C4 Picasso

Na tržište stiže Grand C4 Picasso, koji u gami zauzima mjesto iznad modela Xsara Picasso.

Siječanj 2007

Predstavljanje Citroën C-Crosser

Predstavljanje Citroën C-Crosser

Na Ženevskom salonu automobila CITROËN predstavlja C-Crosser, čiji je početak prodaje predviđen za srpanj iste godine. Prvi SUV Marke, C-Crosser može prevesti 5+2 osobe svim vrstama terena zahvaljujući izdašnoj ponudi prostora i pogonu na sva četiri kotača.

27 Rujan 2007

Otvorenje Citroën C_42

Otvorenje Citroën C_42

CITROËN završava rad na svojem međunarodnom izložbenom prostoru na adresi Avenue des Champs-Elysées 42. C_42 otvara vrata. U razdoblju od šest mjeseci tu povijesnu adresu posjetilo je više od milijun posjetitelja.

18 Listopad 2007

Citroën C5 Airscape

Citroën C5 Airscape

Na Frankfurtskom salonu automobila CITROËN predstavlja konceptni automobil C5 Airscape, veliki kabriolet koji najavljuje dolazak novog Citroën C5.

15 Siječanj 2008

Predstavljanje novog Citroën C5

Predstavljanje novog Citroën C5

Na Briselskom salonu automobila CITROËN predstavlja novi C5. Kako bi osmislili taj automobil sljedeće generacije, dizajneri su krenuli od nule.

07 Kolovoz 2008

Početak prodaje Citroën C3 Picasso

Početak prodaje Citroën C3 Picasso

Obitelj Picasso dobiva prinovu, Citroën C3 Picasso. Taj revolucionaran koncept ističe se odvažnim izgledom, inovativnom arhitekturom i pametnim dizajnom.

09 Listopad 2008

Početak prodaje Citroën Némo Combi

Početak prodaje Citroën Némo Combi

Citroën Némo Combi pridružuje se modelu Berlingo Multispace u gami vozila za odmor. Od značajki se ističu dimenzije: kompaktan izvana (3,96 m duljine), prostran iznutra.

Siječanj 2008

Pariški salon automobila

Pariški salon automobila

Inovacija, ekologija i kreativnost ključne su riječi na izložbenom prostoru marke CITROËN na Pariškom salonu automobila 2008. Marka izlaže čak 34 vozila, uključujući 11 novih modela i 8 konceptnih automobila. Među najvažnijim izlošcima ističu se koncepti GTbyCitroën, 2 CV Hermes, C-Cactus i Hypnos te Citroën C3 Pluriel Charleston, koji odaje priznanje povijesti Marke.

02 Svibanj 2009

Novi identitet marke CITROËN

Novi identitet marke CITROËN

U znak počasti svojem nasljeđu, CITROËN je 5. veljače, na rođendan svojeg osnivača, osmislio svoj novi identitet. Nova dizajnerska obilježja, novi odnosi s kupcima i nova linija proizvoda. CITROËN u svojoj devedesetoj godini okreće novu stranicu svoje povijesti.

03 Studeni 2009

Citroën DS Inside na Ženevskom salonu automobila

Citroën DS Inside na Ženevskom salonu automobila

Na izložbenom prostoru Ženevskog salona automobila CITROËN gradi prostoriju „secret-box” u kojoj izlaže svoj novi konceptni automobil: DS Inside.

20 Travanj 2009

Limuzina Citroën C Quatre na Šangajskom salonu automobila

Limuzina Citroën C Quatre na Šangajskom salonu automobila

CITROËN svoju ponudu automobila u Kini širi predstavljanjem dvaju novih vozila na Šangajskom salonu automobila: svjetskom premijerom limuzine C-Quatre i novim C5 koji će se proizvoditi u tvornici u Wuhanu.

Siječanj 2009

Konceptni automobil Citroën Révolte

Konceptni automobil Citroën Révolte

Révolte. CITROËN svojem najnovijem konceptnom automobilu daje zvučno ime koje dokazuje koliko je CITROËN hrabra, progresivna marka. Taj kompaktan, urbani, ultrašik automobil spaja luksuzno i drsko.

Siječanj 2009

Predstavljen novi Citroën C3

Predstavljen novi Citroën C3

Frankfurt: prvi salon automobila za novi Citroën C3. I ambiciozan cilj: udahnuti novu mladost uspješnici prodanoj u više od dva milijuna primjeraka.

2010

14 Siječanj 2010

Predstavljanje Citroën C-Zéro na Briselskom salonu automobila

Predstavljanje Citroën C-Zéro na Briselskom salonu automobila

Na 88. Sajmu automobila u Bruxellesu CITROËN predstavlja Citroën C-Zéro. Marka tim novim modelom, posve električnim automobilom osmišljenom za gradsku vožnju, širi svoju ponudu u segmentu kompaktnih automobila.

18 Siječanj 2010

Predstavljanje Citroën DS3

Predstavljanje Citroën DS3

Gotovo godinu dana poslije predstavljanja DS Inside (Ženeva 2009.) Citroën otkriva DS3 i tako pokreće novu DS liniju najavljenu godinu dana prije. Ta nova linija prepoznatljivih vozila koju krasi radikalniji dizajn proširuje glavnu gamu vozila.

03 Veljača 2010

Predstavljanje Citroën Survolt na Ženevskom salonu automobila

Predstavljanje Citroën Survolt na Ženevskom salonu automobila

Uzbudljiv i s daškom glamura… CITROËN na Ženevskom salonu automobila predstavlja Survolt. Tim automobilom Marka želi istražiti osebujna, nekonvencionalna električna vozila i nastaviti proces koji je nekoliko mjeseci ranije započet konceptnim automobilom Révolte.

18 Travanj 2010

Konceptno vozilo METROPOLIS

Konceptno vozilo METROPOLIS

Kao uvod u Šangajski salon automobila CITROËN predstavlja Métropolis, prvi konceptni automobil osmišljen u centru za dizajn u Šangaju koji je Marka osnovala 2008. Taj je koncept zatim izložen na Pekinškom salonu automobila, a nakon toga, u listopadu, u francuskom paviljonu Međunarodne izložbe u Šangaju.

23 Kolovoz 2010

Citroën DS3 Racing

Citroën DS3 Racing

Inženjeri odjela CITROËN Racing performanse sportske šik inačice DS3 odvode na novu razinu. Preradama motora, upravljača i pogonskog sklopa nastao je DS3 Racing.

15 Rujan 2010

Novi Citroën C4

Novi Citroën C4

Baš kao i novi Citroën C5 2008. te C3 2009., novi Citroën C4 pokazuje stručnost Marke u obnovi glavne game vozila uporabom inovacija i naprednih tehnologija.

30 Rujan 2010

Na Pariškom salonu automobila otkriven Citroën Lacoste

Na Pariškom salonu automobila otkriven Citroën Lacoste

Na Pariškom salonu automobila CITROËN konceptnim automobilom Lacoste prikazuje svoju viziju automobila budućnosti. Ta vizija odmiče se od konvencije „uvijek više” i prikazuje opušteniji pristup životu.

03 Siječanj 2011

Lansiranje Citroën DS4

Lansiranje Citroën DS4

Predstavljanje Citroën DS4. Taj drugi automobil u DS liniji četverovratni je coupé povećanog razmaka od tla koji kombinira performanse i prilagodljivost te tako stvara nove vozačke užitke.

03 Siječanj 2011

Predstavljanje usluge Citroën Multicity

Uslugom Multicity CITROËN postaje prvi proizvođač automobila s uslugom koja obuhvaća sve vrste prijevoza, čime je olakšao snalaženje na putovanjima: www.multicity.citroen.fr

18 Travanj 2011

Predstavljanje Citroën DS5 u Šangaju

Predstavljanje Citroën DS5 u Šangaju

Nakon modela DS3 i DS4, CITROËN u Šangaju otkriva novi DS5. Odvažna, isklesana izgleda Citroën DS5 svojim se radikalnim rješenjima u područjima arhitekture, doživljaja, dizajna i profinjenosti savršeno uklapa u DS liniju.

27 Srpanj 2011

19. okupljanje vlasnika Citroën 2CV iz cijelog svijeta

19. okupljanje vlasnika Citroën 2CV iz cijelog svijeta

Devetnaestim okupljanjem vlasnika Citroën 2CV iz cijelog svijeta obilježava se obljetnica završetka proizvodnje 2CV. Okupljeno je više od 20 000 zaljubljenika i 7000 primjeraka legendarnog automobila i njegovih izvedenica (Ami 6 i 8, Dyane, Méhari itd.)

Siječanj 2011

Predstavljanje modela Citroën Tubik na Frankfurtskom salonu automobila

Predstavljanje modela Citroën Tubik na Frankfurtskom salonu automobila

64. Frankfurtski salon automobila. Konceptnim automobilom Tubik koji nalikuje futurističkoj inačici Type H CITROËN predstavlja svoju viziju mobilnosti za budućnost, za vrijeme kad će putovanje biti jednako važno kao i dolazak na cilj. Tubik uspješno svladava izazov prijevoza devetero ljudi u vozilu koje ispunjava standarde glede dizajna i udobnosti suvremenih limuzina.

24 Listopad 2011

Milijun obožavatelja na Facebooku iz cijelog svijeta

Milijun obožavatelja na Facebooku iz cijelog svijeta

Uz više od 70 Facebook stranica CITROËN je okupio više od milijun obožavatelja iz cijeloga svijeta.

02 Studeni 2012

Put oko svijeta u Citroën C-Zéro

Put oko svijeta u Citroën C-Zéro

Osamdeset godina nakon žute ekspedicije, Croisière Jaune, dva mlada inženjera, Xavier i Antonin, za upravljačem Citroën C-Zéro krenuli su na prvi put oko svijeta u električnom automobilu. Osam mjeseci, 25 000 kilometara i 17 zemalja za samo 250 eura struje!

04 Siječanj 2012

Citroën C4 Aircross

Citroën C4 Aircross

CITROËN širi ponudu modelom C4 Aircross. Taj novi pripadnik brzorastućeg segmenta kombiniranjem dizajna i tehnoloških inovacija ruši konvencije dizajna SUV-ova.

13 Travanj 2012

Citroën Numéro 9

Citroën Numéro 9

Numéro 9. Naziv posljednje kreacije Marke. Nov pristup DS liniji, taj konceptni automobil ponovno se okreće karoserijskoj izvedbi koja se u automobilističkoj povijesti oduvijek smatrala prestižnom, tzv. shooting brake.

Siječanj 2012

Citroën C-Elysée

Citroën C-Elysée

CITROËN ubrzava svoj globalni razvoj predstavljanjem dvaju automobila u kratkom vremenskom razmaku: Citroën C4 Sedan i C-Elysée. Te dvije trovolumenske limuzine ponajprije su namijenjene brzorastućim međunarodnim tržištima poput sredozemne regije, Kine i Rusije.

2012

Predstavljanje Citroën DS3 Cabrio na Pariškom salonu automobila

Predstavljanje Citroën DS3 Cabrio na Pariškom salonu automobila

Na Pariškom salonu automobila CITROËN počinje preuzimati narudžbe za novi DS3 Cabrio, izvedbu Citroën DS3 otvorena krova koja spaja sve odlike DS3 (dizajn, vozački užitak i prostranost) s užitkom vožnje bez krova. Krov se može otvoriti do brzine od 120 km/h.

10 Srpanj 2012

Sébastien Loeb i Daniel Elena slave uspjeh u WRC-u

Sébastien Loeb i Daniel Elena slave uspjeh u WRC-u

Deset godina nakon prve pobjede u svjetskom prvenstvu u reliju, Sébastien Loeb i Daniel Elena devetim su naslovom svjetskih prvaka osvojenim u Alsaceu u Francuskoj srušili sve postojeće rekorde u automobilizmu. Time je CITROËN osvojio osmi naslov svjetskih prvaka u poretku konstruktora.

Izvor: http://www.citroen.hr